Nieuws van het bestuur

Werkgroep Wooncoöperaties van start

bestuur_VAA

Na een peiling onder de leden op de ALV is een oproep uitgegaan naar de leden die belangstelling hebben om een belangstelling om Wooncoöperatie te vormen om in eerste instantie mee te kunnen doen met de pilot Wooncoöperaties van de gemeente Amsterdam. Op 24 juni 2016 zijn deze leden voor de eerste keer bij elkaar gekomen met als doel een werkgroep te starten die zich richt op de drie, tot nu toe bekende, pilot locaties.

Nieuwe website

bestuur_VAA

in 2009 lanceerde de Vereniging Akropolis Amsterdam haar website. Dat is in digitale termen bijna de prehistorie. De site was dan ook niet toe aan een nieuwe onderhoudsbeurt, de vereniging was toe aan een nieuwe site. Een site die inzicht en overzicht biedt en beter en duidelijker informeert over de achtergrond en de visie van de Vereniging.

Bewonersvereniging of wooncoöperatie

bestuur_VAA

Bij de Vereniging Akropolis en de kwartiermakers groeit de belangstelling voor het coöperatief wonen. Dit sluit aan bij zelforganisatie en betrokkenheid van bewoners in een Akropolis-complex. Ook bij verhuurder de Alliantie staat positief tegenover de uitgangspunten en faciliteert het onderzoek naar het wel of niet opzetten van een wooncoöperatie voor de Akropolistoren.

Toekomstvisie Akropolis Amsterdam

bestuur_VAA

De Algemene Ledenvergadering van 30 maart 2015 heeft na het aanhoren van twee verschillende toekomstvisies en een korte discussie het nieuwe bestuur gevraagd om voor de Algemene Ledenvergadering in 2016 met een uitgewerkte visienota te komen gebaseerd op de twee concepten.