Home / Realisatie Akropolistoren op Zeeburgereiland

Realisatie Akropolistoren op Zeeburgereiland

Het eerste project

1ste project_VAA_130x80Voor de realisatie van één of meerdere complexen zoeken wij samenwerking met de gemeente Amsterdam, bestuurscommissies, woningbouwcorporaties en ontwikkelaars.

Na 6 jaar van kijken naar locaties en praten met mogelijke partners, die voor de leden van Akropolis willen bouwen realiseren we samen met de Alliantie een concreet Akropolis complex op het Zeeburgereiland in Amsterdam Oost. Een toren van 14 verdiepingen bovenop een ondergrondse parkeergarage en met gemeenschappelijke voorzieningen op de begane grond en op het dak.

Eerste paal Akropolistoren op 15 oktober 2015

Na de eerste paal wordt door de Alliantie en het bestuur van de Vereniging in overleg met mogelijk toekomstige bewoners gewerkt aan de verdere voorbereiding van een woongemeenschap voor 55-plussers (!) in een Akropolis complex op het Zeeburgereiland.

Een toren van 14 verdiepingen hoog

43 sociale huurwoningen*

Huurprijzen van €539 tot €710,- (per maand, exclusief servicekosten en kosten voor nutsvoorzieningen);

Oppervlakten van 51 m2 tot 76 m2 (GBO);

De maximale inkomensgrens is: €40.349.-

43 vrije sectorwoningen in het middensegment*

Huurprijzen van € 850 tot € 935,- (per maand, exclusief servicekosten, kosten voor een parkeerplaats en nutsvoorzieningen);

Oppervlakten van 77 m2 tot 84 m2 (GBO);
De minimale inkomensgrens is: 43 x maandhuur;

De maximale inkomensgrens is: €55.000.-

*Voor alle genoemde bedragen geldt: prijspeil 2017

Heeft u interesse in wonen in de Akropolistoren?
de Alliantie_logoVanaf 1 juni 2017 heeft Woningbouwvereniging de Alliantie de toewijzing van de 86 woningen op zich genomen. Alle informatie daarover is te vinden op de website van de Alliantie

contact_VAA_130x80
Op de contactpagina van deze site vindt u:

• 1] Contactformulier voor Vereniging Akropolis Amsterdam
  • 2] Contactformulier voor vragen over de Akropolistoren